Asociația Pro Infrastructură arată că tronsonul de autostradă Nușfalău – Zalău – Poarta Sălajului este cel mai dificil din întreaga lucrare care vizează Autostrada Transilvania.
„Tronsonul este, de departe, cel mai dificil de pe toată Autostrada Transilvania, incluzând tunelul de aproape 2,9 km lungime care străbate masivul Meseș, la sud de Zalău, și zeci de kilometri prin dealurile transilvănene notorii pentru alunecările de teren. Licitația lansată în 18.11.2020 este una cu pre-calificare, fiind depuse 12 candidaturi în 19 februarie 2021. <Doar> 16 luni le-au trebuit <experților> CNAIR să selecteze șase concurenți care merg mai departe: Mapa-Cengiz (Turcia), Strabag-Acciona (Austria-Spania), Pizzarotti (Italia), Astaldi (între timp devenită WeBuild după fuziunea cu Salini-Impregilo, toți constructori italieni), Tefken-Dogus (Turcia) și Rec-Onur (ați ghicit, tot Turcia). Acum, cei șase sunt invitați să depună ofertele finale, prima dată limită pentru acest lucru fiind 2 august 2022, dar poate fi, și de obicei este, amânată. Valoarea estimată a contractului, aproape 3,93 miliarde lei fără TVA, adică aproximativ 800 milioane euro pentru 41 kilometri de autostradă, poate părea exorbitantă, dar nu este, în contextul scumpirii masive a materialelor de construcții din ultimele 18 luni și ținând cont de complexitatea lucrărilor care rivalizează cu sectoarele montane A1 Sibiu-Pitești , A3 Comarnic-Brașov sau A8 Ditrău-Târgu Neamț”, este o parte din mesajul Asociației Pro Infrastructura.
Sursa foto: Pro Infrastructura
[…] Asociația Pro Infrastructură arată că tronsonul de autostradă Nușfalău – Zalău – Poarta Sălajului este cel mai dificil din întreaga lucrare care vizează Autostrada Transilvania. „Tronsonul este, de departe, cel mai dificil de pe toată Autostrada Transilvania, incluzând tunelul de aproape 2,9 km lungime care străbate masivul Meseș, la sud de Zalău, și zeci de kilometri prin dealurile transilvănene notorii pentru alunecările de teren. Licitația lansată în 18.11.2020 este una cu pre-calificare, fiind depuse 12 candidaturi în 19 februarie 2021. <Doar> 16 luni le-au trebuit <experților> CNAIR să selecteze șase… Citeste mai mult […]
[…] Asociația Pro Infrastructură arată că tronsonul de autostradă Nușfalău – Zalău – Poarta Sălajului este cel mai dificil din întreaga lucrare care vizează Autostrada Transilvania. „Tronsonul este, de departe, cel mai dificil de pe toată Autostrada Transilvania, incluzând tunelul de aproape 2,9 km lungime care străbate masivul Meseș, la sud de Zalău, și zeci de kilometri prin dealurile transilvănene notorii pentru alunecările de teren. Licitația lansată în 18.11.2020 este una cu pre-calificare, fiind depuse 12 candidaturi în 19 februarie 2021. 16 luni le-au trebuit » Mai multe detalii […]
Din turcă vine cuvîntul „bacșiș”.
[…] CITESTE MAI MULTE DESPRE ACEASTA STIRE […]